Echt afzien - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu Echt afzien - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu

Echt afzien

Door: Cor en Henk

Blijf op de hoogte en volg Cor

14 Mei 2007 | Spanje, Madrid

We zijn van Orthes naar saint Palais gelopen en toen zagen we de schimmen van de Pyreneeen.Vandaar naar Jean Pied de Porte een hele mooi tocht eindelijk PELGRIMS ontelbaar.Jean Pied de Porte is Valkenburg.We zijn 14 Mei vandaag gelopen naar Roncevalles.Vandaag was de mooiste maar de aller zwaarste dag.We hebben alleen maar geklommen .Harde wind regen sneeuw en hagel alle kleding die we bij ons hadden aangetrokken.We zijn zoveel KILO kwijt ,bijna van de berg afgeblazen.Deze klim was 180 naar 1430 meter en toen nog van 1430 naar 1000 .Daarna hebben we een zware lunch genomen.We slapen vanacht in een oud ziekenhuis wat geadopteert is door de stichting st Jacob nederland.

• 14 Mei 2007 - 17:43

Marcel Korver:

ole cor en henk,espanja here we come.nog ff en dan komt het einde in zicht...

• 14 Mei 2007 - 18:22

Max :

cor en co
    ik hoop dat je voor de zieke in de rijp ook loopt dat kunnen we hier wel gebruiken ome ros moet nog even mee toy toy en ik zie je wel weer in de rijp groetjes max en nienke en olle

ps:dat beeld kan weg denk voor de kerk
    daar komen jullie te staan maken we dan van jullie oude kleren en dan in bronz gietten.

• 14 Mei 2007 - 18:29

Jan En Melda:

Hoi Cor en Henk welkom in Spanje het is geen geweldig weer bij jullie dat was wel afzien . Voor morgen is het weer al niet veel beter zagen we net op t.v.Cor je moet de hartelijke groeten van Hans en Gerry Bleeker hebben die logeren hier nu .We wensen jullie veel sterkte en blijven jullie volgen.

• 14 Mei 2007 - 20:45

Renate:

Nou welterusten Pa en Henk voor vanavond, het zal wel heerlijk ruiken met zoveel mensen bij elkaar. Wie liet de wind !!!!!
    Vast niet jullie twee. Fijn elkaar even gesproken te hebben.
    Groetjes Renate

• 15 Mei 2007 - 20:37

Willem / Irma:

hoi cor en henk dat was een hele trip vandaag,en nu nog de pyreneeen. nou met jullie nieuwe schoenen aan moet het zeker lukken,verder hou je taai en blijf aan de kantjes,en de maagjes gevuld.
    een groet van ons uit beverwijk tot weerziens,
    irwi van der lem.

• 16 Mei 2007 - 08:06

Alice & Hans-Peter D:

Gisteren toevallig weer eens in de Rijp geweest. De kilo's die jullie zijn kwijtgeraakt zijn er bij ons dus weer aangekomen.Elly gesproken en vernomen dat jullie de spaans/franse grens zijn overgestoken en dus nog "maar" een kleine 850 km moeten lopen. Dat geeft de burger moed! De eindstreep komt in zicht ! Sterkte toegewenst naar de eindstreep.

• 16 Mei 2007 - 15:28

Petra En Leo:

Cor en Henk, wat een prestatie van jullie en wat een barre tocht gisteren.Overigens lopen jullie wel in een prachtig landschap. 't Moet een 'veilig' gevoel zijn in een ZH te slapen; jullie kon deze nacht niets gebeuren; hulp bij de hand.Hoe is het met de voeten, zijn ze nog heel? Of zijn pelgrims beschermt tegen ongemak aan lijf en leden? (zou eigenlijk wel moeten hoor)
    Zaterdag wordt in Venhuizen de 40 MM gelopen, dat is natuurlijk niets bij wat jullie doen. Maar de pijn is er bij sommigen niet minder om. Mannen hou je taai en we hopen dat het weer een beetje aangenamer wordt; dat loopt een stuk beter.

• 16 Mei 2007 - 20:13

Dirk Schermerhorn:

Ik volg jullie op de voet. Het is een toffe prestatie. Nu de andere Pelgrims ook meer en meer inzicht komen wordt het gezelliger en gezelliger . Maar ook moeilijker om een slaapplaats te vinden.
    hartstikke jalours dat jullie deze mooie tocht volgen. Dirk