Spanje in zicht - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu Spanje in zicht - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu

Spanje in zicht

Door: Cor en Henk

Blijf op de hoogte en volg Cor

14 Mei 2007 | Frankrijk, Orthez

Landkaart werkt weer goed op de site dus we hebben inmiddels Spanje in zicht.

8 mei 2007
Richting Roquefort gelopen over een oude spoorbaan, heel apart, dwars door de bossen, dorpen en overal oude stations.
Gestopt in Captieux daar waren ze kransen aan het leggen (8 mei is weer een franse vrije dag) kranslegging was zeer indrukwekkend. Hiervandaan richting Retjons gelopen, heerlijk gegegeten in het dorpscafe anex supermarkt, en overnacht in een gemeente Rifuges.
In ieder dorp waar je nu komt liggen kransen en bloemstukken.

9 mei 2007
Van Retjons naar Mont de Marsan gelopen een tocht van 35 kilometer, eerst door Roquefort, een heel mooi stadje, en weer over de spoorrails gelopen.
Mont de Marsan is een hele grote stad, nog nooit van gehoord maar zeer leuke pleinen, terrasjes, restaurants en winkels. Gegeten bij de Italiaan en overnacht heerlijk rustig in de gemeente Refuges. Morgen richting Orthez een tocht van ± 35 kilometer. Vroeg opstaan voor het ontbijt.

10 mei 2007
Van Mont de Marsan naar Hagtemau, toch weer een lange dag. Eerst naar Saint Sever, een hele mooie stad ± 18 kilometer voor Hagtemau, onderweg werd het lekker warm, hier moeten we na een paar koele dagen weer aan wennen. In Hagtemau eerst een koude pils, toen een slaapplaats gezocht, een studio bij een hotel lekker ruim en comfortabel. Geen lekker restaurant, we wilden om half 7 eten, kon niet voor 8 uur, voor ons te laat. Dan naar de traiteur, zelf koken TOP. s'morgens ook zelf ontbijt gemaakt en om 06.30 weg.

11 mei 2007 ONZE 53E DAG
Van Hagtemau naar Orthez, een tocht van ±30 kilometer, dat vonden wij lang genoeg voor vandaag. Wel een mooi landschap met als achtergrond DE PYRENEEËN.
In Orthez aangekomen, eerst lekker lunchen, slaapplaats zoeken (doet Henkie) we slapen hier in de gemeente Rifuge, een hele mooie lokatie midden in de stad, de kerk bezocht en nog even een rondje wandelen door de stad.

• 28 Juni 2007 - 20:01

Kees:

Ga zo door manne

• 28 Juni 2007 - 20:02

Gerwina:

Mooie verhalen weer tot gauw