Henk gaat goed - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu Henk gaat goed - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Cor Blokdijk - WaarBenJij.nu

Henk gaat goed

Door: Cor en Henk

Blijf op de hoogte en volg Cor

01 Juni 2007 | Spanje, Villafranca del Bierzo

29 Mei Vanmorgen hebben we eeerst de mooie stad Leon bezocht.Van hieruit richting Hospital de Orbigo,in het begin een frise hollandse wind maar later de dag kwam de zon erbij die maakte het weer goed.We kwamen het dorp over de stenen brug binnen.In de auberge San Miguel was het top om de nacht door te brengen.Vandaag hebben we 37 Km gelopen en zelf gekookt top.
30 Mei Vandaag richting Rabanal cel Camino 35 Km en het weer was top.De cathadral bezocht daar stond een man te zingen heel indrukwekkend.In de stad aangekomen heerlijk gegeten en op tijd naar bed.
31 Mei Vandaag richting Molinaseca we gaan van 1162 Meter naar 1504 Meter dat is naar het kruis,naar het pelgrimskruis daar liggen ontzettend veel stenen ter gedachtenis aan iedereen die je lief is.
Hier staan veel pelgrims stil hoe ga je verder in dit leven.Terwijl wij hier waren was het regen en harde wind.We zijn afgedaald naar 600 Meter en in het dorp tapas geeten diversen mensen gebeld en Hotel gevonden.
1 Juni Vandaag richting Vilafranca del Bierzo een vrij lange tocht 35 Km door prachtige dorpen en steden.
Ponferrada prachtige huizen straten en kastelen en pleinen.Van hieruit richting Cacabelas dwars door de wijngaarden.In dit dorp kwamen wij Veronica tegen deze vrouw liep van Fatima naar Lourdes. wij lopen richting onze eind bestemming in een leuke hippie pelgrimshuis.

• 01 Juni 2007 - 20:19

Jan En Dieuwke:

het is 22.15 uur en we komen net bij Blokdijk vandaan. Nou Cor, blijf daar maar weg, het is er drukker dan ooit te voren!!Heerlijk gegeten (en gedronken )!!
    Zet 'm op jullie, die laatste dagen.....
    maar dan eindig je ook in dat prachtige stadje. Tot ziens in de Rijp....

• 01 Juni 2007 - 22:45

Renate:

He Pa, ik kom net bij Kees vandaan en we hebben heerlijk aan een wijntje gezetten en het er even over gehad. Lekker dat je over 2 weekjes weer thuis komt. Natuurlijk ook voor je maatje Henk. Ga nu lekker slapen want het wordt morgen een bedrijfig dagje.

Groetjes Renate

• 02 Juni 2007 - 07:05

Marcel Korver:

jullie gaan top,nog ff en dan zijn jullie op je eindbestemming.....keep on going,nog een week en dan zit het erop...

• 02 Juni 2007 - 07:41

Fam. W.Boot:

Hou in kantoor op de landkaart de route van jullie bij . wij vinden het een prestatie om dit te doen. Dat is wel afzien. Hou vol,door dit berg gebied, nog effies dan zijn jullie er.

Groeten uit de Beemster

• 03 Juni 2007 - 20:21

Tamara:

He He
    Eindelijk weer bijna thuis.
    Ik ben erg trots op jullie dat jullie het gedaan hebben en veel succes de laatste kilometers.

GRoetjes en kusjes
    Tamara